Przejdź do głównej zawartości

Autor

Dr Tomasz Cecot

Jestem dydaktykiem anatomii człowieka.

Aktualnie pracuję jako wykładowca na Uniwersytecie Hongkońskim (The University of Hong Kong). Przez 7 lat pracowałem na Uniwersytecie Southampton w Wielkiej Brytanii (University of Southampton), a wcześniej przez 4 lata w Katedrze Anatomii i Neurobiologii GUMed (Gdański Uniwersytet Medyczny). Moją macierzystą uczelnią jest Uniwersytet Gdański, gdzie w roku 2010 na Wydziale Biologii obroniłem doktorat z zakresu neurobiologii, a wcześniej pracę magisterską z zakresu neurofizjologii.

Mam doświadczenie zarówno w nauczaniu jak i administrowaniu nauczaniem. W Southamptom byłem wicedyrektorem jednej z największych polskich szkół sobotnich w Wielkiej Brytanii (Polska Szkoła im. F. Chopina w Southampton). Moja rola administracyjna na UoS polegała na zarządzaniu (Deputy Director) kierunkiem studiów medyczych, zarządzaniu modułem i zarządzaniu przedmiotem Anatomia.
Dydaktyka od zawsze była moją pasją. W swojej karierze pracowałem zarówno z uczniami jak i studentami. Jestem również przewodnikiem turystycznym po Trójmieście i Województwie Pomorskim, a pasja do dzielenia się informacjami z turystami przybywającymi do Gdańska jest w rzeczywistości podobna do pracy wykładowcy akademickiego.

Jestem dostępny od adresem mailowym: tcecot1@gmail.com
Informacje na temat nowości na stronie prezentowane są równie na Facebooku: https://www.facebook.com/dydaktyczny/ Zachęcam do polubienia tej strony.

Bądzmy w kontakcie!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cele dydaktyczne (=Cele ogólne)

Cele dydaktyczne  określają  intencje, dążenia, generalne zamiary procesu dydaktycznego . Dodatkowo   wyjaśniają istotę  i  wskazują kierunki   dążeń  nauczających jak i uczących się. W tym wpisie skupię się na celach ogólnych (czasami: głównych) i nie należy ich mylić z celami szczegółowymi (operacyjnymi). . Cechy celów ogólnych Dobre cele ogólne powinny charakteryzować się zarówno odpowiednią treścią jak i formą. Wyznaczone przez nas cele powinny być  realne, co znaczy, że powinny być osiągalne zarówno przez uczniów jak i możliwe do realizacji przez nauczycieli. Jeśli cel jest niemożliwy do osiągnięcia, to po co go stawiać? Jeśli cel jest trywialny i zbyt łatwy do osiągnięcia, to po co go wyznaczać? Cele powinny być  konkretne , nasycone treścią i dawać uczącym się informację czego powinni oczekiwać po danych zajęciach/kursie/programie. Cel zbyt ogólny niczego nie wnosi. Cel zbyt szczegółowy niepotrzebnie zawęża pole manewru zarówno dla uczących się jak i nauczających. Nie powinn

Teorie uczenia się: Behawioryzm (Część I)

Aby w pełni zrozumieć, co jest najważniejszym celem pracy nauczyciela warto postarać odpowiedzieć sobie na pytanie czym w rzeczywistości jest proces "uczenia się". Różne grupy naukowców, z różnych punktów widzenia, opisują czym jest "uczenie się" i starają się wyjaśnić jego mechanizmy. Aby pomóc w zrozumieniu istoty uczenia się z acznę od  przyjrzenia się teorii behawiorystycznej , która wyjaśnia proces  uczenia się z  biologicznego  punktu widzenia .  Znajomość teorii behawiorystycznej jest ważna dla dydaktyków przynajmniej z dwóch powodów: jest jedną z teorii wyjaśniających biologiczne mechanizmy procesu uczenia się efektem stosowania wiedzy behawiorystycznej jest specyficzne podejście do nauczania Zachowanie się można mierzyć metodami naukowymi Zachowanie się zwierzącia (czy też często używany synonim: behawior ) jest mierzalne, gdyż można zmierzyć długość drogi przebytej przez danego osobnika, policzyć liczbę wykonanych przez niego ruchów, zmierzyć c

Dydaktyka - nauka o uczeniu się i nauczaniu

Definicja Napiszę krótko - nie istnieje jedna, uniwersalna i w pełni akceptowalna definicja dydaktyki . W zależności od punktu widzenia dydaktykę można interpretować w rozmaity sposób, na przykład tak: 1. Dydaktyka to nauka zajmująca się badaniem procesów nauczania i uczenia się oraz badaniem  zależności między nimi. Inaczej można powiedzieć, że dydaktyka zajmuje się  kształceniem  i  samokształceniem . 2. W węższym znaczeniu dydaktyka to nauka badająca relacje zachodzące między nauczającym a uczącym się zachodząca w procesie kształcenia. Na tym blogu za podstawą definicję dydaktyki przyjąłem szerszą interpretację zaproponowaną w pierwszej definicji. Cele dydaktyki 1. Zgodnie z przyjętą szerszą definicją, dydaktyka jako nauka dąży do poznania procesów nauczania oraz uczenia się . Stara się zatem: opisać oba procesy Czym jest uczenie się? Czym jest nauczanie? zdefiniować zachodzące w nich prawidłowości Co charakteryzuje proces nauczania? Kiedy zachodzi uc